Aktualności

Uwierzyła, że jej oszczędności są zagrożone i straciła 40 000 złotych

Uwaga - oszuści podszywają się pod pracowników banku i oferując rzekomą pomoc przed zagroże-niem związanym z utratą pieniędzy z konta namawiają do przelewania pieniędzy na tzw. bez-pieczne konta. Mieszkanka Ostródy uwierzyła i straciła 40 000 złotych.

Mieszkanka Ostródy w piątek (28.11.2025r) po raz pierwszy odebrała telefon od oszustów i uwierzyła w to, że jej pieniądze są zagrożone. Kobieta była przekonana, że rozmawia z przedstawicielami banku, którzy rzekomo wykryli próbę zaciągnięcia kredytu na jej dane w wysokości 75 tys. zł. Oszuści wmówili jej również, że w rzekomy „atak” zamieszany jest pracownik banku i że potrzebują jej pomocy, by go „złapać”. Działając pod presja utraty oszczędności mieszkanka miasta przekazała przestępcom kody BLIK, tracąc 40 tys. zł.

Apelujemy o ostrożność!

Nie wierzmy w to, co słyszymy przez telefon, jeśli rozmówca wywołuje pośpiech, strach lub presję. W każdej podejrzanej sytuacji natychmiast się rozłączamy i sami kontaktujemy się z bankiem, wybierając numer z oficjalnej strony.

Nigdy nie podawajmy kodów BLIK, haseł, danych logowania ani numerów kart!

Zbliżają się święta — to okres, w którym oszuści szczególnie liczą na naszą nieuwagę. Bądźmy czujni, nie dajmy się okraść !

(ak)

Powrót na górę strony