Uwaga na oszustów i ich nowe metody działania
47-latka uwierzyła, że jej pieniądze są zagrożone w banku i prawie 6 tysięcy złotych przekazała oszustom. Kobieta uwierzyła, że musi zmienić limity na swoim rachunku bankowym i udostępniła oszustom kody Blik, które jak się potem okazało posłużyły do wypłaty pieniędzy. Policjanci ostrzegają przed fałszywymi telefonami i coraz to nowszymi pomysłami, na które wpadają oszuści.
We wtorek (29.07.2025r.) do morąskich policjantów zgłosiła się kobieta, która poinformowała, że padła ofiarą oszustów. 47-letnia mieszkanka gminy Morąg najpierw uwierzyła w to, że dzwoni do niej przedstawiciel banku a następnie w czasie rozmowy przekazała kody Blik myśląc, że akceptuje zmiany limitów związanych z transakcjami na swoim rachunku bankowym.
Oszuści wymyślają coraz to nowsze sposoby wyłudzenia pieniędzy. Najpierw przestępcy nawiązują bezpośredni kontakt ze swoimi potencjalnymi ofiarami a następnie pod pretekstem wymyślonej „legendy” próbują zdobyć jak najwięcej pieniędzy. Tym razem chodziło o zdobycie kodów BLIK.
Pamiętaj !
Pracownik banku nigdy nie żąda od klientów podania loginu, hasła do konta bankowego ani tym bardziej o podanie kodów autoryzacyjnych – BLIK.
Pracownik banku nigdy nie zaleci również zainstalowania żadnych aplikacji, z których można wykonywać zdalne ruchy na prywatnych kontach.
Policjanci apelują o ostrożność!
Oszustw jest wiele, jednak za każdym atakiem poprzez spoofing telefoniczny oszust stara się przestraszyć swojego rozmówcę. Oszuści manipulują rozmową tak, aby uzyskać jak najwięcej informacji, wywołać stres i doprowadzić do działania pod presją.
Za każdym tego typu połączeniem telefonicznym należy kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Należy natychmiast przerwać połączenie, rozłączając się! Następnie należy skontaktować się ze swoim bankiem i zweryfikować pozyskaną informację. Można również osobiście udać się do placówki swojego banku, poinformować o sytuacji.
O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy informować Policję!
(ak)