Uwierzyła, że jej pieniądze są zagrożone i straciła prawie 7 000 zł
Policjanci powiatu ostródzkiego apelują i przypominają o konieczności zachowania szczególnej ostrożności w związku z nasilającymi się próbami oszustw telefonicznych. Przestępcy często podszywają się pod pracowników banku, policjantów lub inne zaufane osoby. Tak było w przypadku pewnej mieszkanki miasta, która straciła prawie 7000 zł.
W czwartek (24.04.2025) z jedną z mieszkanek Ostródy skontaktowała się telefonicznie osoba podająca się za konsultanta banku, w którym pokrzywdzona posiadał rachunek. Fałszywy bankier poinformował kobietę, że jej pieniądze są zagrożone i musi je natychmiast przelać na konto ,,pomocnicze’’. W ten sposób kobieta straciła prawie 7000 zł.
Schematy działania oszustów są podobne. Najpierw wzbudzają niepokój wśród rozmówców i starają się ich przestraszyć twierdząc, że ich oszczędności są zagrożone a potem wskazują w jaki sposób je ochronić. Przy tym tak manipulują rozmową aby uzyskać jak najwięcej informacji, wywołać stres i doprowadzić do działania pod presją.
Czasami oszuści posuwają się dalej twierdząc, że ktoś przełamał zabezpieczenia bankowości elektronicznej i istnieje ryzyko zaciągnięcia pożyczki przez nieznane osoby do wysokości zdolności kredytowej. Zmanipulowani taką historią pokrzywdzeni zaciągają pożyczki w swoich bankach i przekazują uzyskane w ten sposób pieniądze na rzekome rachunki pomocnicze lub techniczne obsługiwane przez policjantów czy prokuratorów.
Przypominamy:
-przedstawiciele panków, policjanci, prokuratorzy NIGDY nie proszą o przekazywanie pieniędzy, numerów PIN, haseł czy danych do logowania,
-każda tego typu prośba powinna wzbudzić Państwa podejrzenia"
W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu:
-
- Nie podejmuj żadnych działań pod presją rozmówcy.
- Natychmiast zakończ rozmowę.
- Skontaktuj się bezpośrednio z przedstawicielami swojego Banku lub zadzwoń na Policję, korzystając z oficjalnych numerów telefonów.
Dbajmy o swoje bezpieczeństwo finansowe i nie dajmy się oszukać!
-
Za każdym tego typu połączeniem telefonicznym kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania.