Aktualności

Fałszywy pracownik banku wyłudził 2 000 zł

Uwaga - oszuści podszywają się pod pracowników banku. Mieszkanka powiatu ostródzkiego po tym jak uwierzyła w rozmowę z konsultantem, przekazała mu kody do płatności mobilnych i straciła 2000 złotych.

W poniedziałek (03.03.2025r.) do ostródzkiej jednostki Policji zgłosiła się 42-letnia kobieta w sprawie oszustwa na jej szkodę, w wyniku którego z jej konta bankowego zniknęły oszczędności w kwocie 2000 złotych. Z kobietą skontaktowała się osoba, twierdząc, że jest pracownikiem banku i jej oszczędności są zagrożone. Będąc przekonaną, że rozmawia z prawdziwym konsultantem przekazała mu kod do wykonania płatności elektronicznej. Po pierwszej sfinalizowanej transakcji kobieta zorientowała się, że nie rozmawia z prawdziwym konsultantem bankowym a z przestępcą.

Kolejny raz apelujemy o rozsądek i szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku, policjanta czy inną osobę i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym. Pamiętajmy, że gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem. W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do konta przez telefon ani zainstalowania aplikacji czy przelania pieniędzy na wskazane konto. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie (podanie danych logowania, hasła do konta, kodów transakcyjnych, zainstalowania aplikacji) upewnijmy się, czy osoba, która do nas dzwoni podając się za pracownika banku faktycznie nią jest. Rozłączmy się i zadzwońmy sami do naszego banku w celu potwierdzenia czy ktoś próbował się z nami skontaktować i czy rzeczywiście nasze konto jest zagrożone.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, o każdej tego rodzaju sytuacji najlepiej powiadomić policję.

Przestrzegamy! 

  • Jeśli otrzymałeś prośbę o „pożyczkę” i podanie kodu blik, rzekomy pracownik banku prosi Cię o podanie danych osobowych i dostępowych do konta przez telefon lub zainstalowanie aplikacji bądź przelanie pieniędzy na wskazane konto, a może dostałeś link z dopłatą do przesyłki lub link z potwierdzeniem wpłaty za zakupiony przedmiot 
  • NIE DZIAŁAJ POCHOPNIE! 
  • Zasady ostrożności są zawsze takie same, jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze: NIE PRZEKAZUJEMY PIENIĘDZY OBCYM OSOBOM;NIE PRZESYŁAMY PIENIĘDZY NA PODANE PRZEZ OBCE OSOBY NUMERY KONT;NIE PODAJEMY NIKOMU DANYCH DO LOGOWANIA NA NASZE KONTA BANKOWE;NIE PRZEKAZUJEMY OBCYM OSOBOM KODÓW DO PŁATNOŚCI MOBILNYCH.
  • NIE KLIKAMY W PRZESYŁANE NIESPRAWDZONE LINKI.

(ak/pś)

 

 

 

 

Powrót na górę strony